@ daneshamozishal: کانال بسیج دانش آموزی شهید فهمیده منطقه شال در سروش جوانان رسم و رسومات غلط ازدواج را تغییر دهند :: بسیج دانش آموزی شهید فهمیده منطقه شال

بسیج دانش آموزی شهید فهمیده منطقه شال

مذهبی،فرهنگی، ادبی،علمی، سیاسی ...

بسیج دانش آموزی شهید فهمیده منطقه شال

مذهبی،فرهنگی، ادبی،علمی، سیاسی ...

بسیج دانش آموزی شهید فهمیده منطقه شال

بسم الله الرّحمن الرّحیم ؛ سلام ، همـکاران محترم ! دانش آموزان عزیز!هدف از راه اندازی ایـن وبسایت ارائــه مطالب علمـی، اخـلاقـی، ادبی ،سیاسی و گـزارش ها و مراسم مربوط به آموزش وپرورش، بسیج دانش آموزی...... می باشد. امیدواریم بتــوانیم بــا ارائـه مطالب مفید و سودمند اوقـات پـرباری را بــــرای شما عزیزان فراهم آوریم.
درضمن منتظردریافت مطالب علمی ، اخلاقی و نظـــرات و پیشنهادهای سازنده شما نیــــز می باشیم. باتشکر بسیج دانش آموزی شال


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

جوانان رسم و رسومات غلط ازدواج را تغییر دهند

قرائتی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: برخی خانواده ها همه مسائل را به رسم و رسوماتی گره می زنند که با شرع و عقل سازگاری ندارد از این رو جوانان باید این رسم و رسومات را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در جمع زوج های دانشجوی هشتمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 در رواق حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی، به بیان توصیه هایی خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم معنوی بزرگ پرداخت و گفت: برخی خانواده ها همه مسائل را به رسم و رسوماتی گره می زنند که با شرع و عقل سازگاری ندارد. شما جوانان باید این رسم و رسومات را بشکنید؛ همانطور که مردم ما در جریان انقلاب اسلامی بسیاری از قفل های اجتماعی را شکسته اند....

وی ضمن تأکید بر لزوم مقابله جوانان با سنت های غلط اجتماعی، تصریح کرد: شما جوانان باید خط شکن باشید و بدانید که این روحیه بسیار مهم است. برخی از من می پرسند «رمز موفقیت تو چیست؟» در پاسخ می گویم من چند قفل مرسوم در طلبگی را شکسته ام. اولا پنجشنبه ها و جمعه ها را تعطیل نبودم و مثل همه روزها به فعالیت می پرداختم؛ ثانیا تبلیغ را منحصر در ایام محرم و صفر نکرده و همه سال به تبلیغ مشغول بودم؛ ثالثا آموختن مسائل دینی به مردم را در قالب خنده ارائه کردم؛ رابعا از طریق رسانه ملی به منزل همه مردم آموزه های دینی را رساندم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در همین راستا خاطرنشان کرد: بزرگ ترین مشکل کشور این است که بسیاری از جوانان کار را عار می دانند؛ در حالی که پیامبر اکرم(ص) کارگر را تکریم می فرمودند. دولت جمهوری اسلامی باید شرایطی را فراهم کند که مدرک گرفتن جوانان با مهارت آموزی آن ها تناسب داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مدرک تحصیلی باید بر اساس مهارت دانشجویان به آن ها اعطا شود چرا که این مسأله می تواند مشکل بیکاری را تا حد زیادی حل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: من طرفدار ازدواج دانش آموزی هستم و معتقدم شما دیر ازدواج کرده اید. با تعجیل در فرزنددار شدن این تأخیر را جبران کنید. وقتی فرزنددار شوید متوجه خواهید شد که فرزندداری نه تنها آنطور که برخی ادعا می کنند سخت نیست؛ بلکه راحتی شما در داشتن فرزند است؛ نه پرهیز از آن.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید هر کاری می خواهید انجام دهید، حق آن را ادا کنید و یا حداقل در اندازه استطاعت خود برای آن تلاش کنید. من می خواهم به شما جوانان بگویم که توانایی شما بیش از مدرک دانشگاهی شماست. از این توانایی ها استفاده کنید و خود را به داشتن یک مدرک محدود نکنید.

وی یادآور شد: من 30 سال معاون وزیر آموزش و پرورش بوده ام و به همه 9 وزیری که با آن ها همکاری کردم، گفته بودم که من علاوه بر مسؤولیتی که به واسطه نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش داشتم، توانایی های بیشتری دارم که باید از آن نیز استفاده کنم.

  • بسیج دانش آموزی شال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی